Rzecznik Finansowy

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności
Zapewnienie dostępności cyfrowej oraz architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej 
Biuro Rzecznika Finansowego stara się w najpełniejszym zakresie zapewnić dostęp do budynków Urzędu, publikowanych informacji i stron internetowych wszystkim osobom.
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować BRF o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej oraz wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.
Ponadto, jeśli w siedzibie znajdują się utrudnienia powodujące, że osoba ze szczególnymi potrzebami ma trudność w załatwieniu swojej sprawy w BRF istnieje możliwość złożenia wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA
Deklaracja dostępności

Rzecznik Finansowy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Rzecznika Finansowego.
Data publikacji strony internetowej: 2020.06.02.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024.03.15.

Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne elementy i treści:
•    Zamieszczone na stronie filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych i niedosłyszących.
•    Zamieszczone filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2025-03-28.

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny w zakresie dostępności architektonicznej.

Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Poinformowanie o braku dostępności cyfrowej
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Biuro RF o braku dostępności cyfrowej. Informację proszę kierować za pośrednictwem poczty elektronicznej dostepnosc@rf.gov.pl, e-PUAP, listownie lub osobiście.
W zgłoszeniu podaj:
•    swoje imię i nazwisko,
•    swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
•    dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść.
•    opisz, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
 

Jak złożyć wniosek:
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej można złożyć:
•    osobiście pod adresem Biura Rzecznika Finansowego, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa,
•    za pośrednictwem poczty na adres jak wyżej,
•    za pośrednictwem poczty elektronicznej dostepnosc@rf.gov.pl,
•    poprzez e-PUAP.


Wniosek powinien zawierać:
•    dane kontaktowe osoby występującej z wnioskiem,
•    wskazanie strony internetowej (albo jej części), która ma być dostępna cyfrowo,
•    wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z wnioskiem,
•    wskazanie alternatywnego sposobu dostępu (jeśli dotyczy).
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością cyfrową
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Odwołanie:
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej we wniosku albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu – osoba zgłaszająca wniosek ma prawo złożyć do Biura Rzecznika Finansowego skargę. Do rozpatrywania skarg w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
 
DOSTĘPNOŚC ARCHITEKTONICZNA I INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNA

Dostępność architektoniczna
•    Budynek, w którym znajduje się Biuro Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy ul. Nowogrodzkiej 47A w Warszawie.
•    Budynek, w którym znajduje się siedziba pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy Krakowskim Przedmieściu 22 lok 1. w Lublinie.
•    Budynek, w którym znajduje się siedziba pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy ul. Prostej 1 / 2 lok. 5 w Olsztynie.
Poniżej opisane są dostępności do wyżej wymienionych lokalizacji.
 
Opis dostępności do Biura Rzecznika Finansowego w Warszawie:
•    Budynek, w którym znajduje się Biuro Rzecznika Finansowego zlokalizowany jest przy ul. Nowogrodzkiej 47A.
•    Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Nie są one sterowane automatycznie, ale w środku zawsze jest osoba, która pomoże je otworzyć. Drzwi są dwuskrzydłowe o łącznej szerokości 186 cm i prowadzą do dużego holu.
•    Zaraz po wejściu do budynku, na holu, po lewej stronie, znajduje się Punkt informacyjny Biura Rzecznika Finansowego, a kilka metrów dalej po prawej stronie stanowisko ochrony budynku.
•    Do Punktu Informacyjnego Biura Rzecznika Finansowego prowadzi niewielka pochylnia.
•    W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
•    W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
•    W pobliżu budynku znajduje się kilka miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
•    Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
•    Brak jest tłumacza języka migowego.


Opis dostępności do siedziby pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego w Lublinie:
•    Budynek, w którym znajduje się siedziba pełnomocnika Rzecznika Finansowego zlokalizowany jest przy ul. Krakowskie Przedmieście 22 lok. 1.
•    Przed wejściem do budynku brak schodów.
•    Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Drzwi są jednoskrzydłowe o łącznej szerokości ok. 100 cm, otwierane przy użyciu znacznej siły, na zewnątrz, odblokowywane domofonem, które prowadzą do holu.
•    Na parterze znajduje się winda o szerokości drzwi 90 cm.
•    Siedziba pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego znajduje się na pierwszym piętrze.
•    Po wyjściu z windy na pierwszym piętrze znajdują się drewniane drzwi o szerokości 100 cm, ręcznie otwierane na zewnątrz, przy użyciu znacznej siły.
•    Przy wejściu znajduje się stanowisko sekretariatu.
•    W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
•    W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
•    W pobliżu budynku znajduje się kilka miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
•    Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
•    Brak jest tłumacza języka migowego.
•    W celu umówienia wizyty prosimy o uprzedni kontakt:
o    Telefon 22 333 73 31. Dostępny w poniedziałek w godzinach 9.00 – 17.00 oraz od wtorku do czwartku w godzinach 9.00 – 15.00.
o    e-mail: biuro.lublin@rf.gov.pl


Opis dostępności do siedziby pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego w Olsztynie:
•    Budynek, w którym znajduje się siedziba pełnomocnika terenowego Rzecznika Finansowego, zlokalizowany jest przy ul. Prostej 1/2 lok. 5.
•    W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
•    W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
•    W pobliżu budynku znajduje się kilka miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.
•    Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
•    Brak jest tłumacza języka migowego.
•    W celu umówienia wizyty prosimy o uprzedni kontakt:
o    Telefon 22 333 73 37. Dostępny w poniedziałek w godzinach 9.00 – 17.00 oraz od wtorku do czwartku w godzinach 9.00 – 15.00.
o    e-mail: biuro.olsztyn@rf.gov.pl
 
Poinformowanie o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Biuro RF o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Informację proszę kierować za pośrednictwem poczty elektronicznej dostepnosc@rf.gov.pl, e-PUAP, listownie lub osobiście.


W zgłoszeniu podaj:
•    swoje imię i nazwisko,
•    swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
•    dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść.
•    opisz, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z art. 30 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Jak złożyć wniosek:
Wniosek o zapewnienie dostępności można złożyć:
•    osobiście pod adresem Biura Rzecznika Finansowego, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa,
•    za pośrednictwem poczty na adres jak wyżej,
•    za pośrednictwem poczty elektronicznej dostepnosc@rf.gov.pl,
•    poprzez e-PUAP.

Wniosek powinien zawierać:
•    dane kontaktowe wnioskodawcy,
•    wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej załatwienie sprawy w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
•    wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
•    wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności (jeżeli dotyczy).
Rozpoznanie wniosku:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Odwołanie:
Jeżeli BRF, pomimo złożenia wniosku, nie zapewni dostępności można złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin na zapewnienie dostępności lub od otrzymania odmowy zapewnienia dostępności.
Po rozpatrzeniu skargi, Prezes Zarządu PFRON wydaje decyzję, która: nakazuje zapewnić dostępność w określony sposób, w terminie nie krótszym niż 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – nie krótszym niż 60 dni, od dnia doręczenia decyzji, albo zwalnia z zapewnienia dostępności. Prezes Zarządu PFRON może też zakończyć postępowanie bez wydania decyzji i umorzyć całe postępowanie w przypadku, gdy skarga jest bezprzedmiotowa.
 
Koordynator do spraw dostępności w Biurze Rzecznika Finansowego:
Jakub Kubacki kontakt: dostepnosc@rf.gov.pl

Metadane

Data publikacji : 30.09.2020
Data modyfikacji : 07.04.2025
Podmiot udostępniający informację:
Rzecznik Finansowy
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Osoba udostępniająca informację:
Jacek Czarnocki
Osoba modyfikująca informację:
Jacek Czarnocki

Opcje strony

do góry